Opublikowano 5 komentarzy

11 powodów, aby szkoły posiadały drukarki 3D

reprifab i175

 

Coraz większa fascynacja drukiem 3D powoduje, że drukarki 3D są coraz bardziej dostępne i mają zastosowanie w wielu dziedzinach. Dzisiaj postaramy się przekonać, że wszystkie szkoły w Polsce powinny mieć drukarkę 3D. Jeżeli chcemy aby nasz kraj dynamicznie się rozwijał, nie możemy zapominać o naszych dzieciach, które ledwie się obejrzeć, a będą dorosłe i rozpoczną pracę. Czy będą dobrze przygotowane do nowych wymagań pracodawców? No cóż, wystarczy przypomnieć sobie jak dużo czasu musiało upłynąć (nie wspominając, o kosztach), aby stojący na biurku w pracy nowiutki komputer, zmienił swój status – i z mebla, stał się narzędziem… Warto chyba skorzystać z tej okazji, że Polska ma dostęp do nowoczesnych technologii i już dzisiaj pomyśleć, o przyszłości młodych pokoleń.

Przygotowaliśmy 11 punktów, które naszym zdaniem pomogą szkołom poważnie rozważyć użycie technologii druku 3D w ramach programu nauczania.

1. Niska cena drukarek 3D.

Drukarki 3D można kupić już za cenę średniej klasy notebooka, więc wydatek ten nie powinien stanowić jakiegoś większego wyzwania dla szkoły.

2. Mając jedną drukarkę, można stworzyć ich więcej.

To może być jeden z pierwszych projektów dla uczniów do zbadania. Każda nowa drukarka, która jest tworzona idzie do innej klasy, a ostatecznie każda klasa ma swoją drukarkę 3D! Każda taka drukarka z pewnością będzie inna, a nauczyciele będą mogli zobaczyć wszelkie pomysły i porównać “zreplikowane” drukarki.

3. Drukarka 3D to świetne wprowadzenie w świat produkcji.

Jest to świetny sposób, aby uczyć o tym, jak wytwarza się produkty, porównując na przykład drukowanie 3D do innych (konwencjonalnych) form produkcji, takich jak na przykład linia produkcyjna. Zajęcia takie będą nieść za sobą ogromną wartość edukacyjną.

4. Uwalnia kreatywność.

Stworzenie obiektu w 3D jest procesem bardzo oszczędnym. Uczniowie mogą nie tylko tworzyć inne drukarki, ale mogą też drukować niestandardowe prace artystyczne, takie jak biżuteria, rzeźby i ozdoby oraz wspólnie opracowane, skomplikowane projekty.

5. Uczy nowej technologii.

Uczniowie wejdą na rynek pracy ze świadomością, że drukowanie w 3D, jest czymś naturalnym i pomagającym szybciej realizować zadania. Tak, jak komputery PC zmieniły  i  wykreowały miejsca pracy, tak drukowanie w 3D zapewni znaczące zmiany w wielu dziedzinach przemysłu i usług.

6. Dostępność wielu materiałów – jak np. czekolada.

Drukarki 3D pozwalają na druk z wielu materiałów. Czy można sobie wyobrazić coś lepszego niż zakończenie lekcji konsumpcją dopiero co stworzonych czekoladowych figurek? Lekcje drukowania w 3D z czekolady, na pewno będą cieszyć się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów.

7. Świetny sposób na podniesienie prestiżu szkoły i znalezienie się na mapie nowoczesnych szkół.

Dzisiaj niewiele szkół oferuje możliwość drukowania w 3D przez uczniów. Inwestycja szkoły w drukarkę 3D z pewnością  przyniesie szkole wiele korzyści. Dzięki takiej inwestycji szkoła zademonstruje, że jest liderem w edukacji z użyciem najnowszych technologii.

8. Buduje zaangażowanie uczniów w projekty.

No, tak. Można wyobrazić sobie tłum uczniów wpatrujących się w rozpoczęty właśnie wydruk 3D ich wspólnego projektu… Usłyszycie jedynie przelatujące muchy trzy ulice dalej 🙂

9. Doskonale wpisuje się w program nauczania.

Drukarka 3D będzie miała zastosowanie w wielu przedmiotach, stanowiąc niejako łącznik pomiędzy nimi. Dzięki wielu gotowym modelom, dostępnym w sieci, nauczyciele będą mogli szybko przygotować ciekawe i niestandardowe pomoce szkolne.

10. Uczy przedsiębiorczości.

Po wydrukowaniu przez uczniów szeregu modeli z pewnością pojawi się pomysł – dlaczego nie sprzedać ich na festynie szkolnym ?To świetny sposób, aby nauczać o biznesie i o tym jak zamienić projekt na złotówki.

11. Obejmuje szeroki zakres przedmiotów.

  • Matematyka – drukowanie wykresów funkcji, modelowanie parametryczne
  • Plastyka – drukowanie naszyjników i rzeźb
  • Biznes i Ekonomia – sprzedaż wydruków 3D
  • Historia – porównanie drukowania 3D do historycznych linii produkcyjnych i innych technik produkcyjnych
  • Biologia – druk 3D szkieletów, struktur komórkowych, modeli wirusów
  • Chemia – drukowanie 3D modeli związków chemicznych, pomocy chemicznych, itp.
  • Zajęcia praktyczne – sposób na tworzenie nowych przedmiotów, makiet
  • Informatyka – jak działa oprogramowanie 3D
  • Koła zainteresowań np. teatr szkolny – Szybko!  Musimy wydrukować maski!

A gdyby tak pojawiły się praktyczne zajęcia z druku 3D, wpisane w obowiązkowy program nauczania? Może też powstałby jakiś podręcznik dla szkół, o tej niezmiernie ciekawej tematyce? Kto wie, kto wie…

szkoła-druk3d

5 komentarzy do “11 powodów, aby szkoły posiadały drukarki 3D

  1. Szkoły idą w oszczędności i jeszcze raz w oszczedność. Redukują etaty. Nauczycie od wf uczy polskiego. Czy tak powinno być? Nie ma pieniędzy na remont a co dopiero na zakup takich wypasionych drukarek.

    1. Staramy się być optymistami. Wierzymy, że pomimo tej trudnej sytuacji, w końcu znajdą się środki na zakup przez szkoły drukarek 3D.

  2. Witam, nie orientują się Państwo czy są jakieś projekty unijne, w których można wpisać drukarki 3d? Bardzo chciałabym wykorzystać drukarkę na moich lekcjach, ale wiem, że szkoła nie zakupi takiego sprzętu. Uczę informatyki i matematyki i mam już mnóstwo pomysłów na wykorzystanie sprzętu.

    Pozdrawiam

    1. Prosimy o bezpośredni kontakt na info@trojwymiarowo.pl
      Pozdrawiamy

  3. Witam
    Proszę o radę. Nasza szkoła otrzymała fundusze z programu unijnego na zakup drukarki 3D. Bardzo proszę o informację jaki model zakupić za kwotę 5.500 zł. oraz jaki jest koszt eksploatacji urządzenia. Nadmienię, iż jest to szkoła podstawowa.
    Pozdrawiam

Możliwość komentowania została wyłączona.